Gmina Szczecinek zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej BiP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://bip.gminaszczecinek.pl/. Szczegóły dotyczące wprowadzenia Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności są zawarte w Zarządzeniu Nr 258/2020 z dnia 17.12.2020 dostępnym w BiP UG -> Polityka Wewnętrzna Urzędu -> Zarządzenia Wójta -> 2020 rok.
Data publikacji strony internetowej: 2007-05-12.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-21.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Data sporządzenia
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Osobą powołana Zarządzeniem Wójta nr 202/2020 z dnia 28.09.2020r. na koordynatora ds. dostępności jest Pani Małgorzata Zieleńczuk, e-mail: m.zielenczuk@gminaszczecinek.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 94 37 264 39. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Aplikacje mobilne
Nie dotyczy
Dostęp alternatywny
1. W razie braku możliwości, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych zapewnienia dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej oraz dostępności informacyjno-komunikacyjnej zapewnia się takiej osobie dostęp alternatywny polegający na między innymi na:
1) wsparciu innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego przy pomocy nowoczesnych technologii,
2) takiej organizacji Urzędu, która pozwoli na realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
2. W razie braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej podmiot zapewnia alternatywny dostęp do elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej poprzez umożliwienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika.
Raport o stanie zapewnienia dostępności
Małgorzata Zieleńczuk
koordynator ds. dostępności