Podział nieruchomości

Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości. Druk do pobrania

2. Dokument stwierdzający tytuł prawny nieruchomości.

3. Wypis z rejestru /katastru/ nieruchomości.

4. Projekty podziału nieruchomości sporządzone na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną .

5. Opinię w formie postanowienia o zgodności podziału nieruchomości z planem miejscowym.

Opłaty :

Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy Szczecinek

Termin i sposób załatwienia sprawy :

Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy :

Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Szczecinek w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.

Jednostki odpowiedzialne :

Przemysław Babiak

pok. 5
tel. (94) 37 264 42

Podstawa prawna :
1. Art.92 do art.99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2020r., poz.1990 z późn.zm.).

2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998r. w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości oraz sposobu sporządzania i rodzajów dokumentów wymaganych w tym postępowaniu (Dz.U. z 1998r. Nr 25, poz.130 z 1989r.)

Autor dokumentu:Adam Gonczarów