RDK
Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw informatyzacji. Przekazanie danych osobowych do RDK przez osobę, której dane dotyczą jest całkowicie dobrowolne, a przetwarzanie danych w tym rejestrze odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez tę osobę. Przekazane do RDK osoba, której dane dotyczą może je w każdej chwili usunąć bądź dokonać zmiany przekazanych danych w zakresie numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej.
W RDK gromadzone są następujące dane:
1. imię i nazwisko;
2. numer PESEL;
3. numer telefonu komórkowego;
4. adres poczty elektronicznej.
Dane do RDK może przekazać:
1. osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych;
2. osoba, która uzyskała pełnoletność poprzez zawarcie związku małżeńskiego;
Dane do RDK można wprowadzić osobiście lub za pośrednictwem urzędnika przy okazji wizyty w urzędzie.
Rejestr Danych Kontaktowych to sposób,
by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład
1. dokumentach gotowych do odbioru;
2. rozpatrzeniu złożonych wniosków;
3. potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych przez ciebie sprawach urzędowych.
Opłata:
Usługa jest bezpłatna.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/2294/1
Wniosek o przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych
-
Wniosek o przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych908 KB
Liczba wyświetleń: 800
Źródło informacji: Administrator
Data źródła: 2014-03-18 00:00
2024-06-21 08:48 Edycja strony - BIP Administrator